((زندگی سالم))

مرجعی به روز در زمینه ی بهداشت و سلامت

((زندگی سالم))

مرجعی به روز در زمینه ی بهداشت و سلامت

طرز تهیه "ترشی لیته"+روش نگهداری ترشی لیته

مواد لازم برای تهیه ترشی لیته:

بادمجان:یک کیلو

سبزی معطر پاک کرده نیم کیلو

فلفل دلمه ی سبز یک عدد

فلفل دلمه ی قرمز یک عدد

سیر رنده شده یک قاشق سوپ خوری

فلفل سبز 50 گرم

هویج   3 عدد

کلم پیچ سفید 250 گرم

سرکه یک کیلو

ادویه ی ترشی یک قاشق سوپ خوری

نعنای خشک یک قاشق غذاخوری

پونه ی خشک یک قاشق غذاخوری

زرد چوبه یک قاشق مرباخوری


ترشی لیته,طرز تهیه ترشی لیته خانگی


 

ادامه مطلب ...

خواص و فواید تخم مرغ بیشتر از آن است که تصور کنید

فواید خوردن تخم مرغ و خواص خوردن آن برای سلامت اعضای بدن:

تخم مرغ، یکی از معدود خوراکی هایی است که باید به عنوان "سوپر غذا" طبقه بندی شود ؛ آن ها دارای مواد مغذی هستند که برخی در رژیم غذایی مدرن نادر و کمیاب هستند.خوردن تخم مرغ آب پز, سالم ترین راه برای خوردن تخم مرغ است, زیرا بدون روغن یا کره پخته می شود, که کالری و چربی اضافی بیشتری را به غذا اضافه نمیکند و باعث کاهش وزن می شود. ارزش غذایی یک تخم مرغ آب پز با سایر روش ها یک سان است. در این بخش از سلامت تغذیه در نمناک و در بحث بررسی کامل خواص تخم مرغ چندین فواید سلامتی تخم مرغ وجود دارد که در مطالعات انسانی تایید شده است:

 

ادامه مطلب ...

فواید تغذیه ای لوبیای چشم بلبلی

لوبیا ها، که به صورت دانه‌ هایی در یک غلاف رشد می‌ کنند، نوعی از حبوبات به حساب می‌ آیند. اگر به دنبال ماده‌‌ ای هستید که مواد مغذی مورد نیاز در رژیم تان را در بر داشته باشد، لوبیای چشم بلبلی ماده‌ ای بسیار مفید است.

دلایل مصرف لوبیای چشم بلبلی

این دانه‌ حاوی، مقدار زیادی کربوهیدرات، مقدار متوسطی پروتئین و مقدار بسیار کمی چربی است. یک فنجان لوبیا چشم بلبلی پخته ۳۳,۵ گرم کربوهیدارت، ۵ گرم پروتئین و کمتر از ۱ گرم چربی دارد؛ همچنین این یک فنجام ۱۶۰ کالری دارد. کربوهیدارت‌ های موجود در این دانه مغذی، از نوع کربوهیدارت‌ های پیچیده هستند و با سرعت کمتری در بدن هضم می‌ شوند، که این مساله باعث می‌ شود برای مدت زمان بیشتری انرژی در بدن ذخیره شود.

مقدار کربوهیدراتی که باید در طول روز مصرف شود ۱۳۰ گرم است، پس می‌ توان از این ماده غذایی با توجه به میزان پروتئین و چربی که دارد به عنوان غذایی مناسب در طول روز استفاده نمایید.

black-eyed-peas-beans

  ادامه مطلب ...

عوارض و تاثیرات لیورگل در بدنسازی و تاثیر آن در لاغ

کاربرد های لیورگل

  • (به انگلیسی:Livergol)
  • رده درمانی:داروهای گیاهی
  • اشکال دارویی:قرص

 لیورگل

لیورگل

لیورگل

آیا لیورگل برای لاغری تاثیر دارد؟

  ادامه مطلب ...

مضرات خوردن مغز هسته “زردآلو” و تاثیرات مخربش بر بارداری و سرطان

اثرات جانبی خوردن مغز هسته زردآلو

هسته ی زردآلو حاوی، آمیگدالین است ، که برای ساخت داروی درمان سرطان به نام لتریل از آن استفاده می شود این دارو اجازه مصرف در آمریکا را ندارد ، ولی آمیگدالین موجود در هسته ی زردآلو، به عنوان داروی مکمل فروخته می شود. در حالی که تحقیقات آزمایشگاهی پیشنهاد داده است که آمیگدالین خاصیت ضد سرطانی دارد، کلینیک آزمایشیِ موسسه ملی سرطان این ماده را موثر نمی داند.زردآلو

ضمنا مصرف آمیگدالین، گلیکوزید سیانوژن، ممکن است باعث مسمومیت سیانیدی شود زمانی که شما غذاهایی که حاوی گلیکوزید سیانوژن هستند ، می خورید، با آنزیم های بدن شما واکنش نشان می دهند و هیدروژن سیانید رها می شود ؛

در مجموع مغز هسته زردآلو به دلیل داشتن آمیگدالین به شدت برای بدن مضر است و مصرف آن توصیه نمی شود چرا که خوردن مغز هسته ی زردآلو مضر است.

همچنین هسته این میوه حاوی آمیگدالین است که در بدن به تولید ماده ای تحت عنوان سیانید می انجامد که مانند سیانور عمل کرده و ممکن است در افراد اختلال تنفسی، فلج و حتی مرگ را منجر شود.

ضررهای هسته زردآلو

 اثرات خوردن مغز هسته زردآلو
ادامه مطلب ...